Je wilt met je website klanten aantrekken en het liefst dat ze meteen contact opnemen omdat ze razend enthousiast zijn geworden over jouw dienst of product. Als dat niet lukt en ze maar tien seconden op jouw site blijven weet je dat het niet goed zit. Waarom klikt een potentiële klant jouw website weg en boekt die wel een afspraak bij je concurrent?
Anti wegjaag checklist
Als je dat weet welke welke aspecten in je tekst klanten wegjagen, kun je het ook voorkomen. Hieronder vind je een checklist.
๐ Je zaait twijfel met woorden zoals: misschien, wellicht, eventueel, mogelijk, eigenlijk. Kortom, je zaait twijfel en bent niet krachtig in jezelf neerzetten als de professional die ze zoeken.
๐ Je teksten zijn te lang zonder duidelijke kop, kern en staart. Zorg dat je je boodschap vlijmscherp neerzet met pakkende kopjes, witregels en die belangrijke kop, kern en staart.
๐ Je hebt niet de juiste tone of voice voor jouw doelgroep. Klanten voelen zich niet aangesproken en klikken weg. Je kunt als bedrijf geen klanten winnen als je niet precies weet wie je doelgroep is en hoe je die aanspreekt.
๐ Je gebruikt vakjargon. Klanten begrijpen dit niet en voelen zich niet thuis op jouw website. Laten zien dat je een professional bent en in vaktaal praten tegen klanten zijn twee verschillende dingen. En dat laatste gaat je geen klanten brengen.
๐ Je teksten zijn puur informatief (lees saai) en niet overtuigend. Klanten willen een goed gevoel krijgen bij jouw bedrijf, echt zin krijgen in jouw product of dienst. Zoveel zin dat ze meteen contact opnemen. Dat lukt niet met puur informatieve teksten.
Als je al deze punten on point brengt, lukt het zeker wel! Hulp nodig? Stuur me een berichtje, ik help je graag :).