Copywritecat's Story

Ik schrijf al sinds ik het alfabet ken. Van jongs af aan schreef ik boekjes en verhalen. Daarnaast zat ik als kind graag met mijn eigen winkeltje buiten. Het commerciële en het schrijven zaten er dan ook al vroeg in. En als je die twee factoren combineert word je uiteindelijk vanzelf copywriter. 

De kracht van woorden

 

Ik hou echt van taal en de kracht van woorden.  De impact van woorden op mensen is enorm, daarom is tekst ook zo belangrijk. Kiezen voor een bedrijf is pure emotie en met de juiste woorden raak je net die snaar die het verschil maakt. Dat is zo leuk aan copywriting. Na jaren als sales en marketing manager te hebben gewerkt heb ik in 2017 de switch gemaakt naar freelance copywriter en ben ik Copywritecat gestart. Schrijven is waar mijn hart ligt. Ik schreef eerst voor alle branches, maar door mijn grote liefde voor alles wat met Beauty & Lifestyle te maken heeft kwam dit meteen het meeste op mijn pad. Ik durf te zeggen dat er geen enkele schoonheidsbehandeling, huidtherapie of cosmeticaproduct is dat ik niet ken. Ook de laatste TikTok trends qua skincare & make-up, ik ken ze. Daarbij heb ik jarenlang naast mijn werk een nagelsalon gehad dus ook in die wereld ben ik thuis. 

Het perfecte totaalplaatje

 

Mijn doel is ervoor zorgen dat klanten voor jou kiezen omdat de tekst ze echt raakt, ze het jou gunnen en jou als de expert zien. Elke ondernemer heeft een uniek verhaal dat het waard is om mooi en sterk verwoord te worden. Waar ik vaak tegenaan liep is dat mijn teksten het beste tot hun recht komen in het perfecte lettertype en een mooi webdesign in combinatie met top foto's. En daar had ik niet altijd invloed op. Het is jammer als teksten goed zijn en ze wegvallen in een rommelige website, dat doet zo'n afbreuk aan het totaalplaatje. Bij levering van teksten gaf ik al snel advies over de verdeling van tekst op de website, de kleuren, het lettertype, logo...eigenlijk alles wat met branding te maken heeft. Ik wilde een strak geheel neerzetten. Daarom ben ik zelf ook websites gaan bouwen en samenwerkingen aangegaan met andere vakspecialisten binnen de Beautybranche. Nu kan ik je niet alleen adviseren over een matching Branding, ik kan die Branding die je van A tot Z ijzersterk positioneert ook voor je realiseren. 

Waarom de naam Copywritecat?

 

Ik heb iets met katachtigen, ik hou van het karakter van katten. Ik heb er natuurlijk ook twee (Maine Coons). Ze zijn eigenzinnig, eigenwijs, slim en snel met scherpe nagels. Daarbij zijn het krachtige dieren. Al deze eigenschappen pas ik ook graag toe in mijn teksten en ondernemerschap. Dus de naam was een no brainer.

 

Irene Tromp

Copywritecat's doel

Met een krachtig ondernemersverhaal  onderscheidt je je van de rest en als je branding ook nog helemaal klopt staat je merk tekstueel en visueel als een huis.   Dát is precies wat je nodig hebt om je bedrijf te laten groeien. En dat is ook mijn doel: jouw bedrijf laten groeien door meer klanten aan te trekken. 

Kwaliteit & Klanttevredenheid 

Ik  hecht veel waarde aan kwaliteit en klanttevredenheid.  Dat zie je ook terug in de reviews. Tevreden klanten maken mij blij. Ik ben best perfectionistisch, maar dat geeft niet. Ik wil echt het mooiste en beste resultaat voor je neerzetten en denk in alles graag met je mee. 

Met wie werk ik samen?

Heb je naast teksten ook professionele foto's of een Wordpress website nodig, of onderhoud van je Wordpress site? Dan help ik je ook graag. Ik werk samen met Miranda Koevoets en Kim Elisabeth van der Wal, beiden specialist binnen hun vakgebied. Zo zorgen we samen voor een Branding die naadloos op elkaar aansluit. 

Miranda Koevoets

Fotograaf

Kim Elisabeth van der Wal

Wordpress Webdesigner

Ook een IJzersterke Branding?