Ervaar het zelf! Schrijven met beleving

Een copywriter schrijft niet om te informeren maar om te overtuigen. Mensen die op zoek zijn naar een product of dienst willen niet alleen geïnformeerd worden. Met puur informatie geven, hoe correct ook, worden ze geen klant. Mensen willen een product ervaren, een goed gevoel krijgen, alles draait om de beleving. Kopen is pure emotie!

Laat klanten ervaren, voelen en beleven in tekst

 

De kunst is dan ook je lezer mee te nemen in de beleving van je product/dienst en ze zo klant te maken. Zie hieronder een voorbeeld van een informatieve zin vs. een overtuigende die inspeelt op de beleving.

 

Informatief:

Deze auto heeft een goede wegligging en een sterke motor met 300 PK. Het exterieur doet aan als sportwagen, het interieur biedt daarnaast veel ruimte. Je kunt er bagage voor vier personen in kwijt. 

 

Overtuigend:

Deze auto rijdt qua wegligging als een warm mes door de boter. Als je optrekt word je even met je rug in de stoel geduwd en ervaar je de kracht van 300 PK. Je hebt de totaalbeleving van een sportwagen én bagageruimte voor vier personen. 

 

Je ziet dat de informatieve alinea puur informatie geeft maar niets doet met je beleving. De overtuigende alinea neemt je mee in het ervaren van de auto. Hieronder nog twee zinnen die hetzelfde zeggen maar de één puur informatief en de andere overtuigend met beleving.

 

Informatief:

Deze dagcrème is vochtinbrengend en geschikt voor de gecombineerde huid. 

 

Overtuigend:

Heb je een gecombineerde huid dan is deze dagcrème precies wat je nodig hebt om de vochtbalans te herstellen. 

 

De key naar succes in tekst

 

Voel je het verschil in beleving? Raak met je tekst zintuigen, laat ze het gevoel krijgen dat dit precies is wat ze willen. Klanten in tekst rechtstreeks aanspreken en ze overtuigend meenemen in de beleving is hierin de key naar succes. Dit is dan ook mijn expertise: jouw omzet verhogen met mijn woorden. Ieder zijn vak, copywriting is 100% de mijne. En ik help je graag als het niet jouw expertise is en je onnodig veel tijd kwijt bent aan teksten voor je bedrijf. Stuur me een berichtje als je meer wilt weten!