Hoe maak je aanbiedingen onweerstaanbaar?

Overal en altijd zijn er acties. Bij seizoenswisselingen, feestdagen en ook zonder reden. Maar hoe maak je jouw aanbiedingen onweerstaanbaar? Je wilt natuurlijk dat klanten vol enthousiasme op al je aanbiedingen. Hieronder tips voor het maken van die gewilde aanbieding. 

Mensen willen niets mislopen, creëer schaarste

 

Er is een bekend psychologische trucje voor om mensen op aanbiedingen te laten happen. Mensen willen namelijk nooit iets mislopen. Door iets beperkt beschikbaar te maken wordt het in de ogen van mensen meer waard én dus meer gewild. De kunst is dan ook om in je aanbieding schaarste te creëren. Zo trek je klanten over de streep en zet je ze direct aan tot actie. Hoe doe je dat? Door onderstaande in je teksten te verwerken:

 

🐆Exclusief voor klanten

🐆Alleen deze maand

🐆Beperkte voorraad

🐆Limited edition

🐆Alleen vandaag nog

🐆Wachtlijst

🐆Nog twee plaatsen over

🐆De inschrijving sluit...

🐆Tijdelijk aanbod 

🐆Nog 3 beschikbaar

🐆Op = op

🐆Early bird sluit op....

 

Geen overkill in kortingen, aanbiedingen of schaarste

 

De kunst is wel om de nuance te vinden want als je het constant doet worden mensen er immuun voor. Er zijn bedrijven die altijd korting geven of altijd nog maar 3 plaatsen over hebben en dat went. Dus haal de prikkel er niet uit door overkill (zoals bij booking.com dat er altijd nog maar 3 kamers over zijn). Dan verliest het zijn kracht. 

 

Ik help je hier natuurlijk graag bij. Stuur me een berichtje als je hulp nodig hebt.