Dé checklist voor ijzersterke tekst

Niemand wil lange lappen tekst lezen. Dat weet ik als geen ander. Ik begrijp het dan ook als je geen zin hebt om lange lappen tekst door te spitten op zoek naar tips en tricks om een goed stuk tekst neer te zetten. Daarom heb ik in het kort de belangrijkste tien tips voor je op een rijtje gezet. 

Hou deze checklist bij de hand voor krachtige en overtuigende tekst

 

🐆 Kies voor U of JE. Gebruik het niet door elkaar (JE is tegenwoordig gebruikelijker)

🐆 Gebruik geen twijfelwoorden (misschien, eventueel, mogelijk, eigenlijk)

🐆 Gebruik alinea’s, niemand wil lange lappen tekst lezen 

🐆 Schrijf pakkende kopjes klanten triggeren om verder te lezen

🐆 Gebruik korte zinnen

🐆 Durf humor te gebruiken, saaie teksten vindt niemand leuk

🐆 Vermijd vakjargon

🐆 Zorg dat de basis (spelling, interpunctie) correct is

🐆 Val met de deur in huis. Wat heb jij je klant te bieden? Begin met het resultaat 

🐆 Sluit je teksten af met een cta (call to action) en zet je klant aan tot actie 

 

Een uitgebreide versie van deze tips met toelichting en voorbeelden vind je in mijn andere blogs en in mijn gids ‘Schrijftips’ op Instagram.

 

Schrijf teksten altijd door de ogen van de klant 

 

Schrijf teksten altijd door de ogen van je klant, zij moeten overtuigd raken dat jouw dienst of product is wat zij zoeken. Lukt het niet of twijfel je of je tekst beter kan zodat je meer klanten krijgt? Ik help je graag, neem gerust contact op voor een gratis websitescan.