De kracht van herhaling

Om het maximale uit tekst te halen kun je het natuurlijk heel goed hergebruiken. Zeker als je het moeilijk vindt zelf teksten te bedenken. Als je een tijd geleden tien ijzersterke posts of blogs hebt geplaatst kun je die na een tijd natuurlijk opnieuw plaatsen (als het nog steeds actueel is). Niemand weet nog wat jij zes maanden of een jaar geleden hebt geplaatst. Daarbij werkt herhaling goed, het is een bekende marketingstrategie.

Herhaal en overtuig je klant 

 

Sterker nog, het herhalen van je boodschap is noodzakelijk om klanten te overtuigen. Denk maar aan hoevaak je dezelfde reclames ziet, die herhalen en herhalen. De kracht van herhaling zorgt ervoor dat je boodschap beter bij je klant binnenkomt, dat je wordt onthouden en dat de klant wordt overgehaald actie te ondernemen. Dat is het doel van sterke tekst, dat is wat je wilt, resultaat. Herhaal daarom  je sterkste verkoopargument vaker, die moet in feite op meerdere pagina's op je website staan en als eerste alinea op je homepage. Maar ook op al je social media kanalen is het goed om deze boodschap te herhalen. Maar één ding moet hierin niet vergeten worden...

 

Resultaat krijg je alleen met een krachtige boodschap

 

Het is natuurlijk wel cruciaal dat die boodschap daadwerkelijk krachtig en overtuigend is. Dat die ijzersterk is. Dat je er niet omheen kunt. Dat die eruit knalt! Anders overtuigt het klanten helemaal niet en gaat het irriteren, daar heb je helemaal niets aan. Daarom is sterke tekst essentieel voor het succes van je bedrijf. Deze zin heb ik vaker gezegd. Nu weet je waarom :).