Met 25 jaar ervaring in Sales & Marketing zie ik bij mijn klanten best vaak verborgen omzet liggen. Omzet is echt niet altijd afhankelijk van nieuwe klanten. Vaak ligt het voor het grijpen met relatief kleine veranderingen zoals:
🐆 Bookingstool: een snelle, gebruiksvriendelijke online bookingstool. Hoe minder drempels, hoe sneller ze boeken. Niet alle bookingstools werken goed. Check zelf eens of het makkelijk het gaat.
🐆 Aanbod met prijzen: een overzichtelijk aanbod van behandelingen op je website met prijzen. Ja, tuurlijk is er maatwerk maar een indicatie van een prijs is écht een drempel minder.
🐆 Reminder webshop card: heb je een webshop? Stuur een reminder als er nog producten in het winkelwagentje liggen.
🐆 Pakketten en arrangementen: met een duidelijke prijs zijn erg gewild. Bundel je diensten en producten.
🐆 Vervolgafspraak: vraag altijd of je klant direct een vervolgafspraak wil plannen.
🐆 Lokaal zichtbaar zijn: online zichtbaar zijn is vanzelfsprekend maar kijk ook eens naar je pand. Zien mensen die voorbij lopen in 1 oogopslag wie jij bent en wat je doet door bijv. raambestickering met je behandelingen? Lokaal zichtbaar zijn is ook belangrijk.
🐆 Reageer snel: zit je in behandelingen zorg dan dat klanten op Whatsapp of insta een direct een automatisch antwoord krijgen dat je z.s.m. reageert.
🐆 Crosselling: verkoop van producten i.c.m. behandelingen is niet opdringerig, het is je klant helpen. Het is je eigen mindset die door de eerste gedachte omzet blokkeert.
🐆 Compacte website: een onoverzichtelijke website met te veel pagina’s is een killer voor je omzet, klanten zien door de bomen het bos niet meer en klikken weg.
🐆 Besparingen: Laat je licht of apparaten onnodig aan? Check je verzekeringen en abonnementen weer eens en kijk waar je kunt besparen.
Reactie plaatsen
Reacties