Verborgen omzet ligt vaker voor het grijpen dan je denkt. Vaak wordt er zo gefocust op nieuwe klanten dat er niet wordt gekeken naar andere factoren waar winst is te behalen. Want omzet is echt niet altijd afhankelijk van nieuwe klanten. Het zijn vaak relatief kleine veranderingen die een grote impact hebben zoals:
Een snelle, gebruiksvriendelijke online bookingstool. Hoe minder drempels, hoe sneller ze boeken. Niet alle bookingstools werken goed. Check zelf eens of het makkelijk het gaat.
Een overzichtelijk aanbod van behandelingen op je website met prijzen. Ja, tuurlijk is er maatwerk maar een indicatie van een prijs is écht een drempel minder.
Heb je een webshop? Stuur een reminder als er nog producten in het winkelwagentje liggen.
Pakketten en arrangementen zijn echt erg gewild. Het maakt het voor klanten makkelijk, ze hoeven niet na te denken en het voelt altijd goed een pakket. Bundel en combineeer daarom je diensten en producten.
Vraag altijd of je klant direct een vervolgafspraak wil plannen.
Online zichtbaar zijn is vanzelfsprekend maar kijk ook eens naar je pand. Zien mensen die voorbij lopen in één oogopslag wie jij bent en wat je doet door bijv. raambestickering met je behandelingen? Lokaal zichtbaar zijn is ook belangrijk.
Zit je in behandelingen zorg dan dat klanten op Whatsapp of insta een direct een automatisch antwoord krijgen dat je z.s.m. reageert.
Verkoop van producten i.c.m. behandelingen is niet opdringerig, het is je klant helpen. Het is je eigen mindset die door de eerste gedachte omzet blokkeert. Klanten willen echt graag kopen.
Een onoverzichtelijke website met te veel pagina’s is een killer voor je omzet, klanten zien door de bomen het bos niet meer en klikken weg.
Laat je licht of apparaten onnodig aan? Check je verzekeringen en abonnementen weer eens en kijk waar je kunt besparen.
Share this Blog